Mijn klanten

Mijn klanten zijn:

  • Projectleiders met projecten die een verandering in de organisatie met zich meebrengen
  • Zij hebben al enige ervaring met het leiden van projecten
  • Zij willen zich verder ontwikkelen in dit vakgebied

Mijn klanten willen een goede projectleider zijn. Dat betekent:

  • Op een prettige manier goede projectresultaten neer zetten
  • Niet alleen, maar samen met een team
  • Steeds weer leren van eigen ervaringen

Voorbeelden van hun projecten zijn:

  • De invoering van nieuwe procedures, of werkwijzen
  • De ontwikkeling of invoering van een nieuw ICT-systeem
  • Implementatie van nieuwe of andere samenwerkingsvormen
  • Het ontwikkelen en introduceren van een nieuwe dienst voor de klant

Aanleidingen om klant te worden zijn:

  • Je neemt  jezelf regelmatig  voor het project nu eens grondig op te zetten, maar de waan van de dag haalt je steeds in. Je hebt behoefte aan een stok achter de deur.
  • Je kent de theorie van projectmanagement. En je weet dat de praktijk anders is. Maar hoe ga je daar dan mee om? Een traininer-on-the-job zou prettig zijn.
  • Je project loopt best goed, maar je maakt je desondanks zorgen of het projectresultaat wel door iedereen goed ontvangen zal worden.  Je zou het prettig vinden als iemand met je mee kijkt hoe je het doet en of het beter kan.
  • Je werkt hard aan je project, maar je hebt het gevoel dat je aan een dood paard trekt. Je hebt coaching nodig om je te stimuleren er weer zin in te krijgen.
  • Je weet dat het projectteam één van de belangrijkste succesfactoren is. Maar hoe krijg je een goed draaiend team?  Je hebt behoefte aan iemand die je tips geeft over de aanpak.
  • Je Postvak In en je telefoon bepalen jouw agenda, andere werkzaamheden schuif je voor je uit. Je weet dat het anders moet en hebt behoefte aan iemand die je bij de les houdt.
  • Je neemt onvoldoende de tijd om rustig na te denken over wat er nu eigenlijk aan de hand is in je project. Je hebt behoefte aan andere perspectieven.
  • Van de jou wordt verwacht steeds de beste volgende stap te bepalen. Je bent er niet altijd zeker van welke dat is. Je wilt af van het idee dat je er alleen voor staat.
  • Iedereen heeft zo zijn mening over jouw project. Welke is waardevol en welke kun je beter negeren? Je hebt behoefte aan een buitenstaander om mee te sparren.
  • Je opdrachtgever heeft te weinig tijd voor jou. Je hebt het gevoel dat je vastloopt. Je zoekt iemand om mee te klankborden.

Wil je informatie over de mogelijkheden? Neem dan contact op.